Reclame maken voor nederlands Cantr

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

User avatar
*Wiro
Posts: 5855
Joined: Mon Sep 29, 2008 1:24 pm

Reclame maken voor nederlands Cantr

Postby *Wiro » Fri Nov 07, 2008 2:55 pm

Het lijkt me wel handig als we op zoek gaan naar fora en sites waar we Cantr aan de nederlanders kunnen voorstellen.
En post niet van "Maar ik ga op geen enkel ander nederlands forum!", maar ga op zoek naar fora en sites waar je het kunt posten.

Nu lijkt het me wel handig als we een paar van de belangrijke punten van Cantr in het nederlands opsommen, zodat we een duidelijk beeld kunnen scheppen voor de mogelijke nieuwe spelers.

Wie helpt er mee?

Links:
http://www.gmot.nl/index.php?topic=5636.0
http://www.9lives.be/forum/pandoras-gam ... -game.html
http://forum.gamez.nl/index.php?showtopic=15744
Last edited by *Wiro on Thu Jan 01, 2009 12:27 am, edited 2 times in total.
Read about my characters by following this link.
durkdurkdurk
Posts: 104
Joined: Wed Aug 27, 2008 3:38 pm

Postby durkdurkdurk » Fri Nov 07, 2008 3:05 pm

Wiro sorry, maar ik heb niet veel verstand van al die forums en gedoe :oops:
User avatar
*Wiro
Posts: 5855
Joined: Mon Sep 29, 2008 1:24 pm

Postby *Wiro » Fri Nov 07, 2008 3:09 pm

In principe is het gewoon copy en pasten; we maken een samenvatting in het nederlands over Cantr en posten die op verschillende forums.

Dus misschien kan je dan helpen met het maken daarvan?

Bijv. Wat moet er in ieder geval in staan?
Read about my characters by following this link.
durkdurkdurk
Posts: 104
Joined: Wed Aug 27, 2008 3:38 pm

Postby durkdurkdurk » Fri Nov 07, 2008 3:17 pm

text-based met veel fantasie lijkend op echte leven ofzo :P
User avatar
*Wiro
Posts: 5855
Joined: Mon Sep 29, 2008 1:24 pm

Postby *Wiro » Fri Nov 07, 2008 3:32 pm

Cantr II is een soort virtuele wereld die bestaat uit verschillende karakters, gespeeld door verschillende spelers.

Er zijn geen NPCs (afgezien van de dieren), en in het spel speel je de rol van je karakter.
Alles daarbuiten bestaat niet. Cantr als spel niet, en de wereld niet.
Je karakter begint als een man of vrouw die niets anders heeft dan de taal die hij of zij spreekt (er zijn verschillende talen die je kunt kiezen, van nederlands tot engels en van frans tot chinees).
Alles wat je leert van andere karakters, of van andere spelers mag je ook niet gebruiken voor dat karakter.

Alleen wat je karakter heeft meegemaakt of gehoord in het spel is wat jouw karakter weet.
Dit is een belangrijk punt van het spel, en in principe de enige regel (de zogehete "Capital rule" die je ook op de Wiki van Cantr kunt vinden).
Je mag discrimineren, dictator spelen, vermoorden en nog veel meer. (Maar er zijn per dorp ook wetten, waar je je niet per sé aan hoeft te houden natuurlijk.)

In het begin kan het spel erg verwarrend zijn, en daarom raad ik je aan om de wiki raad te plegen als je hulp nodig hebt. Natuurlijk kun je ook terecht op het forum. (Zie bodem voor links)

Als je eenmaal hebt geregistreerd moet eerst een lid van de "Player Department" je account goedkeuren. Tijdens het registreren maak je ook je eerste twee karakters aan.
Zorg dat je geen namen als "Dragonslayer" of "Mage616" kiest. Het is de bedoeling dat je karakters semi-realistische namen hebben. (Er zijn uitzonderingen, natuurlijk. ;))

Links:
Cantr - http://www.cantr.net
Cantr Wiki - http://www.cantr.net/mwiki/index.php/Main_Page
Cantr Forum - http://www.cantr.net/forum/index.php

Veel plezier. Vragen kun je stellen in het nederlandse deel van het Cantr forum.


:roll: ?
Read about my characters by following this link.
User avatar
*Wiro
Posts: 5855
Joined: Mon Sep 29, 2008 1:24 pm

Postby *Wiro » Fri Nov 07, 2008 7:36 pm

Cantr II is een online rollenspel, waarin een groot aantal spelers een nog groter aantal karakters speelt die samen een verscheidenheid aan gemeenschappen vormen, verspreid over onze uitgebreide virtuele wereld.
Er zijn verschillende gemeenschappen met verschillende talen, die net zoals in het echte leven allemaal in dezelfde wereld bestaan.

Altijd spelend vanuit het perspectief van ieder afzonderlijk karakter, kun je proberen om de meest beroemde politicus, meest gevreesde crimineel, meest gewiekste militaire leider, rijkste ondernemer of meest populaire dorps-idioot te zijn.
Iedere rol die je je maar kunt indenken, kun je hier uitspelen.
En de uitdaging bestaat er uit om dit vooral zo consequent en consistent mogelijk te doen, terwijl je zodoende naar het doel van ieder individueel karakter toe probeert te leven.

Cantr II is een spel dat langzaam kan verlopen.
Veel spelers spelen maar een paar minuten per karakter per dag, en een ontmoeting met de bijbehorende gesprekken kan wel een week duren om te worden uitgespeeld.
Het spel is gemaakt voor spelers die meer in gedachten hebben dan gewoon een spelletje te spelen.
Het is echter mogelijk om uiteindelijk tot vijftien verschillende karakters aan te maken, en wanneer die allemaal flink betrokken raken bij wat er zich in hun belevingswereld afspeelt, kan je er als speler al gauw een hele dagtaak aan hebben.
Wees gewaarschuwd, veel spelers vinden Cantr II zeer verslavend!

Hoewel je over enige kennis van een taal moet beschikken om in die taal te kunnen spelen, kan het spel zeer goed gebruikt worden om je vreemde talen flink bij te spijkeren.
Maak gewoon een karakter aan in de taal van je keuze, en je bevindt je al gauw in een omgeving waarin iedereen die taal spreekt.
Ook kun je een karakter aanmaken, en zo nu en dan gewoon van een afstandje toekijken wat voor gemeenschappen zich vormen, wat ook zeer leerzaam kan zijn.


Vertaling door Wolf.
Suggesties, opmerkingen?
Read about my characters by following this link.
durkdurkdurk
Posts: 104
Joined: Wed Aug 27, 2008 3:38 pm

Postby durkdurkdurk » Sat Nov 08, 2008 12:02 am

ziet er goed uit
User avatar
*Wiro
Posts: 5855
Joined: Mon Sep 29, 2008 1:24 pm

Postby *Wiro » Sun Nov 09, 2008 2:13 pm

Als iemand nog nederlandse forums kent zou het fijn zijn als hij/zij die zou kunnen posten.

En het zou nog beter zijn als iemand mee zou willen helpen met het zoeken naar forums en het dan zelf posten. (De tekst in mijn eerste quote)
Read about my characters by following this link.
User avatar
*Wiro
Posts: 5855
Joined: Mon Sep 29, 2008 1:24 pm

Postby *Wiro » Mon Nov 24, 2008 10:24 pm

Ik heb wat links aan m'n eerste post toegevoegd.
Als je zelf Cantr ook op nederlandstalige forums hebt gepost, post dat dan even of PM mij.

Bedankt. :)
Read about my characters by following this link.
durkdurkdurk
Posts: 104
Joined: Wed Aug 27, 2008 3:38 pm

Postby durkdurkdurk » Mon Dec 22, 2008 10:27 pm

lang niet alle spelers zijn op het forum..
ZONDE!
Gezelligheid hier :P
User avatar
*Wiro
Posts: 5855
Joined: Mon Sep 29, 2008 1:24 pm

Postby *Wiro » Mon Dec 22, 2008 10:43 pm

Daarom heb ik ook mijn email adres in het bericht aan alle nederlandse spelers in-game gedaan. Zodat ook niet forum-leden mee kunnen helpen. :)
Read about my characters by following this link.
User avatar
freiana
Posts: 766
Joined: Fri Dec 26, 2008 9:21 pm
Location: Delft, the Netherlands

Postby freiana » Sat Dec 27, 2008 8:46 am

De mensen die nog andere spellen spelen kunnen daar toch ook reclame maken? Gewoon aan vrienden in dat spel, hoeft niet eens op een forum te zijn, toch?
User avatar
*Wiro
Posts: 5855
Joined: Mon Sep 29, 2008 1:24 pm

Postby *Wiro » Sat Dec 27, 2008 11:10 am

Ja, dat is iets wat ik al een tijdje probeer. Ik heb daardoor alleen helaas nog geen een blijvende speler kunnen werven. :/
User avatar
*Wiro
Posts: 5855
Joined: Mon Sep 29, 2008 1:24 pm

Postby *Wiro » Thu Jan 01, 2009 12:26 am

Er komen waarschijnlijk twee extra MD (Marketing Department) leden bij die meehelpen met het adverteren van Cantr voor Nederlandse spelers:
Wolf en Shaddow. Wolf heeft ook al wat adverteer-werk gedaan.

Nu is elke andere vorm van hulp natuurlijk ook (nog steeds) welkom. Ik zal zorgen dat er wat afbeeldingen komen over Cantr in het Nederlands die je op andere fora in je signature kunt doen. Ook zou je een topic kunnen plaatsen op deze fora. Hiervoor zijn er teksten die je gewoon kunt kopiëren en plakken.

Hieronder een van deze teksten. (Die ergens anders in dit topic ook al staat)

Cantr II is een soort virtuele wereld die bestaat uit verschillende karakters, gespeeld door verschillende spelers.

Er zijn geen NPCs (afgezien van de dieren), en in het spel speel je de rol van je karakter.
Alles daarbuiten bestaat niet. Cantr als spel niet, en de wereld niet.
Je karakter begint als een man of vrouw die niets anders heeft dan de taal die hij of zij spreekt (er zijn verschillende talen die je kunt kiezen, van nederlands tot engels en van frans tot chinees).
Alles wat je leert van andere karakters, of van andere spelers mag je ook niet gebruiken voor dat karakter.

Alleen wat je karakter heeft meegemaakt of gehoord in het spel is wat jouw karakter weet.
Dit is een belangrijk punt van het spel, en in principe de enige regel (de zogehete "Capital rule" die je ook op de Wiki van Cantr kunt vinden).
Je mag discrimineren, dictator spelen, vermoorden en nog veel meer. (Maar er zijn per dorp ook wetten, waar je je niet per sé aan hoeft te houden natuurlijk.)

In het begin kan het spel erg verwarrend zijn, en daarom raad ik je aan om de wiki raad te plegen als je hulp nodig hebt. Natuurlijk kun je ook terecht op het forum. (Zie bodem voor links)

Als je eenmaal hebt geregistreerd moet eerst een lid van de "Player Department" je account goedkeuren. Tijdens het registreren maak je ook je eerste twee karakters aan.
Zorg dat je geen namen als "Dragonslayer" of "Mage616" kiest. Het is de bedoeling dat je karakters semi-realistische namen hebben. (Er zijn uitzonderingen, natuurlijk. ;))

Links:
Cantr - http://www.cantr.net
Cantr Wiki - http://www.cantr.net/mwiki/index.php/Main_Page
Cantr Forum - http://www.cantr.net/forum/index.php

Veel plezier. Vragen kun je stellen in het nederlandse deel van het Cantr forum.


Je kan ook meehelpen door sites te posten waar Cantr op geadverteerd kan worden. Bijvoorbeeld nederlandse gamingsites (of fora).

Ik zal van dit topic een sticky maken zodat iedereen hier hun suggesties kan posten.
Read about my characters by following this link.
Proeme
Posts: 80
Joined: Tue Apr 17, 2007 10:44 pm

Postby Proeme » Sat Jan 03, 2009 1:26 am

misschien moet je in zo'n tekst niet regels gaan vertellen (of in 1 regel, nu gaat de halve tekst over de capital rule) maar uitleggen wat cantr nou zo leuk maakt. Als ik dit lees denk ik "wat een saai spel speel ik eigenlijk"

ook een kreet als NCPs zou ik niet gebruiken. Veel mensen, waaronder ik, kennen die term niet.


(en ik geef toe: de beste stuurlui staan aan wal. Maar als ik zelf zo'n tekst ga schrijven is het slechter dan dit)

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest