Zijn er nog Nederlandse spelers actief?

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

smiley
Posts: 3
Joined: Thu Mar 13, 2008 5:16 pm

Postby smiley » Thu Mar 13, 2008 7:03 pm

edith: dubbelpost
JK-Royale
Posts: 64
Joined: Thu Jul 05, 2007 1:01 pm
Location: The Netherlands, De Lier

Postby JK-Royale » Mon Mar 17, 2008 3:31 pm

Fascinerend hoe je zo'n gezellig stukje forum dood weet te maken met zo'n post.
Zeg dan gewoon niks! :lol:
-----------
Official Cantr Translator
-----------
User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Postby Tiamo » Mon Mar 17, 2008 3:47 pm

Sorry, ik had je antwoord gemist, JK.

Ik was ook tot de conclusie gekomen dat een character tenminste moet weten wat er de dagelijkse praktijk is van de omgeving waarin hij ter wereld komt. Al is dat niet echt op te maken uit de informatie die je als nieuwe speler krijgt uit de wiki of de spelintroductie.

Mijn ervaring (met mijn éne, nog heel jonge karakter) is wel dat als je er niet van uit gaat dat je karakter tenminste een idee heeft van de eerstvolgende paar ontwikkelingsstappen (bijvoorbeeld wat nodig is voor het maken van ijzer, of, later, wat nodig is voor het maken van gemotoriseerd vervoer) er helemaal NIETS gebeurt.
Zolang je niet zo nu en dan wordt aangevallen door een stel vreemd (Spaans, Frans, Duits) pratende snoodaards met high-tech wapens is er geen enkele reden om meer te doen dan je dagelijkse portie voedsel rooien. en de rest van de dag met je (benen) fluitje spelen. Maar waarom zouden die snoodaards jou aanvallen als je duidelijk niets hebt wat het plunderen waard is?

Trouwens, zelfs als je wèl initiatief toont is het nog moeilijk om je dorpsgenoten mee te krijgen...
User avatar
T-shirt
Posts: 493
Joined: Wed Mar 30, 2005 6:25 pm
Location: NL

Postby T-shirt » Tue Mar 18, 2008 3:15 pm

Meekrijgen voor welk doel? Is er een groter doel dan voor eten zorgen?
Als je je tot doel stelt ijzer te kunnen maken en het lukt je dat doel te halen, wat dan? Dan is je leven even suf als wanneer je als doel hebt om voor voldoende eten te zorgen.
Time flies like an arrow, fruit flies like a banana. - G. Marx
User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Postby Tiamo » Tue Mar 18, 2008 5:32 pm

Suf spel hè, T-shirt? Waarom speel je het eigenlijk nog?

Samenwerken, actief bezig zijn, met zijn allen gestelde doelen bereiken, dat is volgens mij een doel op zich. Zowel binnen dit spel als IRL.
JK-Royale
Posts: 64
Joined: Thu Jul 05, 2007 1:01 pm
Location: The Netherlands, De Lier

Postby JK-Royale » Tue Mar 18, 2008 6:38 pm

Tjaa. Dan kom je uit bij de discussie wat het nut van het leven is.
En dat is er niet, niemand weet het nut. Daarom zijn er voortplantingsmechanismes ontstaan. Zodat je jezelf kan voortplanten in de hoop dat het resultaat wel het "ware leven" kan leven.
Oftwel: Het leven is zinloos voor jou, als je je voorplant is je taak volbracht.

Oohw, wacht, dit kan niet in Cantr, haha ;)
Sorry, jongens, luister maar niet naar mij :roll:
-----------

Official Cantr Translator

-----------
User avatar
T-shirt
Posts: 493
Joined: Wed Mar 30, 2005 6:25 pm
Location: NL

Postby T-shirt » Tue Mar 18, 2008 6:42 pm

Ik speel het nog om te zien of ik anderen kan helpen met hun plannen door de karakters van mij die een verzameling bezit en objecten hebben opgebouwd. Sinds januari 2007 is dat een keer of vier gebeurd. Vrijwel niemand heeft plannen en als iemand deze al heeft is hij slim genoeg om te begrijpen dat je op niemand kan bouwen.

Solitair kan het spel een leuke uitdaging zijn. Jammer dat je altijd spawnt in een locatie met anderen.

Ik heb in het verleden geprobeerd samenwerking te stimuleren, maar dit is nooit van de grond gekomen. De enige manier dat dit werkte was door met mijn eigen karakters of die van vrienden samen te werken. Maar dat is niet toegestaan, dus is die samenwerking ook opgehouden. Heb jij ooit een prettige samenwerking op kunnen bouwen en in stand kunnen houden voor langer dan zes maanden (echte tijd), Tiamo?
Time flies like an arrow, fruit flies like a banana. - G. Marx
User avatar
T-shirt
Posts: 493
Joined: Wed Mar 30, 2005 6:25 pm
Location: NL

Postby T-shirt » Tue Mar 18, 2008 6:51 pm

JK-Royale, het grote verschil met het echte leven is genot. Het boeit in Cantr geen jota of je sushi (vis) eet of rauwe rijst, behalve dat je rugzak van het één wat minder snel leeg raakt. Er is geen smaak. Het heeft geen enkele zin om naar een locatie aan een meer te reizen voor je ontspanning; kanoën levert er geen ontspanning op, je kan niet genieten van een zonsondergang. In Cantr kan je niet genieten en kan nooit een consumptiemaatschappij ontstaan. Het enige wat ontstaat is een overlevingsmaatschappij, en dus zorg je voor voldoende voedsel, een ijzeren schild en een wapen met een goede balans tussen gewicht en schade (en je wapenvaardigheid en kracht), en eventueel zorg je nog voor een koevoet. En dan is het klaar. Niets meer te doen. Behalve je vervelen. Eventueel het alleenrecht opeisen op goederen die in jouw locatie wel en in dichtbijgelegen locaties niet te vinden zijn.

Cantr mist genot.
Time flies like an arrow, fruit flies like a banana. - G. Marx
User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Postby Tiamo » Tue Mar 18, 2008 7:14 pm

JK, het maakt niet uit wat het 'nut' van het leven is, of zelfs of er wel zo'n nut bestaat. Zolang jouw individuele acties maar nut hebben (eten als je honger hebt, dingen doen die je plezier geven, etc.) is het het waard om die acties uit te voeren. Toevallig is voortplanting ook leuk, en dus 'nuttig'. :D
In Cantr moet je als speler bepalen wat dat 'nut' is voor je karakter; regelmatig eten gaat vanzelf en zorgen voor genoeg voedsel is wel heel makkelijk. Vandaar: alleen of gezamenlijk doelen stellen en nastreven is een doel op zichzelf.

T-shirt, ik speel nog niet lang genoeg om in Cantr langdurig te hebben kunnen samenwerken. En, zoals ik al zei, het kost veel moeite om anderen mee te krijgen in de activiteiten die ik wil starten. De jongeren weten schijnbaar niet wat er allemaal mogelijk is (al is een enkeling wel bereid om de handen uit de mouwen te steken) en de ouderen lijken gebroken door gebeurtenissen van voor mijn tijd, er lijkt helemaal geen fut meer in te zitten. Ik vermoed iets met Spanjaarden (gezien de opmerkingen van JK in deze discussie), maar daar kan ik als karakter natuurlijk niet naar vragen.

edit: je hebt gelijk over het gemis aan genot, T-shirt. Maar dat kan natuurlijk ingeprogrammeerd worden (een eigenschap 'geluk' net als kracht of vermoeidheid). Spelers kunnen dan streven naar optimaal 'geluk' voor hun karakter, en kunnen dat geluk vergelijken met dat van anderen (andere karakters, andere dorpen, andere taalgroepen) als het wordt opgenomen in de statistieken.
Een verwante discussie wordt momenteel gevoerd in de discussie over economie (onder General Discussion).
User avatar
T-shirt
Posts: 493
Joined: Wed Mar 30, 2005 6:25 pm
Location: NL

Postby T-shirt » Tue Mar 18, 2008 7:38 pm

Het zou voor een deel kunnen door meer variatie in het spel in te bouwen.
Variatie in de hoeveelheid grondstoffen die per locatie gevonden kunnen worden; nu verzamel je op elke willekeurige locatie met hout exact evenveel hout per uur.
Variatie in de hoeveelheid die een karakter nodig heeft; nu eet iedereen evenveel rauwe aardappels per dag.
Wat moeilijk in te bouwen is, is hoe een karakter dingen ervaart. Waarom zou het ene gebouw mooi zijn en het andere lelijk, de ene locatie rustgevend en de ander unheimisch?
Time flies like an arrow, fruit flies like a banana. - G. Marx
JK-Royale
Posts: 64
Joined: Thu Jul 05, 2007 1:01 pm
Location: The Netherlands, De Lier

Postby JK-Royale » Sat Mar 22, 2008 1:58 pm

Allebei goede punten.
Maarja, je moet het jezelf gewoon leuk maken, en ik heb nu toch 3 characters waar ik het echt leuk vind om mee te spelen.
En zolang dat duurt, vind ik het goed :roll:
-----------

Official Cantr Translator

-----------
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Wed May 14, 2008 3:15 pm

Ligt het aan mij of zijn alle herinneringen (lees notities) aan het verleden van het Nederlandse eiland foetsie?
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Fri May 16, 2008 6:41 pm

Bedoel dat iets lijkt op een bug - echt verdwenen - of bedoel je dat een speler ze zou kunnen hebben verzameld of zo?
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Sat May 17, 2008 9:25 am

Het valt mij vooral op dat het zo grondig gedaan is, iemand heeft grote schoonmaak gehouden. Mag toch hopen dat iemand al die geschiedenis ook een keer openbaart...
JK-Royale
Posts: 64
Joined: Thu Jul 05, 2007 1:01 pm
Location: The Netherlands, De Lier

Postby JK-Royale » Thu May 29, 2008 1:55 pm

Hea Jos, ben jij ook weer terug joh. :)
-----------

Official Cantr Translator

-----------

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest