actief

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

Proeme
Posts: 80
Joined: Tue Apr 17, 2007 10:44 pm

actief

Postby Proeme » Sun May 27, 2007 4:21 pm

Nederlanders zijn niet erg actief op het forum volgens mij...
Avathar
Posts: 71
Joined: Fri Feb 25, 2005 7:04 pm

Postby Avathar » Sat Jun 09, 2007 4:19 pm

nee, totaal niet, ik was het...maar niet meer sinds niemand actief was en mijn internet ook niet meer optimaal werkt.
Schaduwen zijn er om in te wandelen
Proeme
Posts: 80
Joined: Tue Apr 17, 2007 10:44 pm

Postby Proeme » Sat Jun 09, 2007 9:11 pm

toch jammer...
User avatar
bmartes
Posts: 72
Joined: Thu Apr 29, 2004 10:51 am
Location: Netherlands

Postby bmartes » Sun Jun 10, 2007 3:05 pm

Ik ben aktief, in het Nederlands/Franse, Engelse, Spaans/Duitse en Esperanto gebied.
jabber: bmartes@jabber.xs4all.nl
You find a blessed scroll labeled ELBIB YLOH.
Avathar
Posts: 71
Joined: Fri Feb 25, 2005 7:04 pm

Postby Avathar » Mon Jun 11, 2007 3:23 pm

op zich wel jammer maar als nederlanders niks hebben om over te praten op het forum, tja, dan sterft het een beetje uit. Als we maar actief blijven in het nederlandse gebied, dan vind ik het eigenlijk wel best...


Maar je vind het jammer, probeer het weer actief te krijgen, zou ik zeggen.
Schaduwen zijn er om in te wandelen
User avatar
bmartes
Posts: 72
Joined: Thu Apr 29, 2004 10:51 am
Location: Netherlands

Postby bmartes » Tue Jun 12, 2007 5:45 am

Heeft iemand een idee hoeveel nederlanders Cantr spelen?
jabber: bmartes@jabber.xs4all.nl

You find a blessed scroll labeled ELBIB YLOH.
Pieter de Groote
Posts: 132
Joined: Mon Dec 13, 2004 11:12 am
Location: near the door

Postby Pieter de Groote » Tue Jun 12, 2007 7:47 am

70 spelers, 150 characters

(Te vinden op de statistiekenpagina)
JK-Royale
Posts: 64
Joined: Thu Jul 05, 2007 1:01 pm
Location: The Netherlands, De Lier

Postby JK-Royale » Wed Jul 11, 2007 2:57 pm

70...
Dat is echt veel te weinig naar mijn zin.
Zal toch nog eens mijn best doen om collega's te overtuigen
Jackr
Posts: 9
Joined: Fri Jul 13, 2007 5:25 pm

Postby Jackr » Fri Jul 13, 2007 7:50 pm

Ik denk dat veel Nederlanders ook niet met Nederlandse chars spelen. Ikzelf heb ook voor het grootste deel Engelse, en een vriend van mij die ook speelt heeft volgens mij maar 1 Nederlands char.
Frits
Posts: 295
Joined: Sat May 06, 2006 11:02 pm
Location: Netherlands

Postby Frits » Tue Jul 31, 2007 11:41 am

Nee, ik ook. In wat Jackr schrijft herken ik me wel maar waar zouden we het over hebben wat niet IC kan? .. in karakter = IK, mhm..
Het is ook boeiender en mysterieuzer zeg maar om een karakter te hebben in een gebied wat je nog niet kent, en waar je de mensen niet kent.

Als ik met een idee of vraag zit bezoek ik het engelstalig forum zodat de zoekfunctie iets kan opleveren en voor de reacties natuurlijk en mee te discussieren.
User avatar
bmartes
Posts: 72
Joined: Thu Apr 29, 2004 10:51 am
Location: Netherlands

Postby bmartes » Thu Aug 02, 2007 8:42 am

daar komt bij dat imho, het rollenspel in het Engelse gebied leuker is.
jabber: bmartes@jabber.xs4all.nl

You find a blessed scroll labeled ELBIB YLOH.
Jackr
Posts: 9
Joined: Fri Jul 13, 2007 5:25 pm

Postby Jackr » Fri Aug 03, 2007 2:11 pm

Ik ken de Nederlandse gebieden ook niet echt, want toen ik net begon had ik NL chars, maar die waren snel dood omdat ik het spel nog niet kende dus daar ligt het bij mij niet aan. De meeste Nederlanders spelen op een andere manier dan de Engelssprekenden. Het is niet interessant genoeg om in een NL dorp te blijven vind ik. Daarom zijn mijn nieuwe chars na een tijdje er toch gebleven te zijn om te kijken hoe het eraan toe ging, toch gaan reizen.
User avatar
Wolf
Posts: 381
Joined: Wed Oct 12, 2005 4:25 pm

Postby Wolf » Fri Aug 03, 2007 3:08 pm

Mijn char leeft vlak bij de Fransen, waartussen hij ook is gespawned dankzij wat Nederlandse reizigers in het Franse deel van her eiland.
Een hele tijd heeft hij in zijn eentje gewoond, maar nu heeft hij een kleine Nederlandse enclave ongeveer op de grens met het Franse deel.
Op het moment is hij op reis, maar in die enclave wordt wel redelijk geroleplayed... hoewel hewt natuurlijk nog altijd veel interesanter kan, maar er wordt ten minste wat moeite gedaan om het niet helemaal in een zombie-werkstadje te laten veranderen.
Ik weet niet of ik het vrijelijk kan noemen, maar ik kan waarschijnlijk wel de hint geven dat het stadje is opgebouwd rond een handelspost, en dat mijn char af en toe de lange reis naar Sil (en nu wat verder ook) ondernmeemt om te handelen en grondstoffen terug te brengen.
We hebben er alles voor ijzer productie, behalve kalksteen... en voor staal hebben we nog altijd kolen of gas nodig, maar ook dat wordt van tijd tot tijd geimporteerd.
Een andere hint.... jaaaaren geleden (Cantr jaren) woonde Johan van Aarselaar er.

bmartes wrote:daar komt bij dat imho, het rollenspel in het Engelse gebied leuker is.


Dat is inderdaad zo. Misschien komt het doordat Engels als taal (deel van de identiteit; wij Nederlanders zijn nuchterder en dat wordt ook weer in de taal meegegeven) zich iets beter leent voor rollenspel, misschien komt het doordat er gewoon meer chars/spelers met verschillende ideeën rondhuppelen, misschien komt het doordat wij Nederlanders iets te droog zijn als we onder andere Nederlanders zijn (pet af naar sommige Belgen die ik ken; zij zijn ook wel droog, maar laten zichzelf toch weer wat losser, hoewel zij juist hetzelfde zeggen over Nederlanders).
Wat het ook zij, in het Engels taalgebied zijn er gewoon meer ingangen naar vloeiend rollenspel.
Of misschien zijn we gewoon te grondig, nemen we afstand van onze Nederlandse nuchterheid en dus ook van de bijbehorende taal... en zitten we met z'n allen vollop in rollenspel in het Engelse gebied, waardoor we het minder doen in het Nederlands.
81963
Posts: 7
Joined: Tue Aug 14, 2007 12:20 pm

Postby 81963 » Fri Aug 24, 2007 5:19 pm

ik speel nu met ongeveer 6 karaters in het nederlands en 1 in het engels


aan mij zal het dus niet liggen 8)
JG
Posts: 54
Joined: Thu Aug 02, 2007 5:29 pm
Location: The Netherlands

Postby JG » Fri Aug 24, 2007 6:13 pm

Hoelang speel je al? :shock: Ik heb pas sinds twee weken mijn zevende karakter en ik speel al zo'n beetje een jaar met dit account. :)

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest