Hoe is het nu in NL Cantr?

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

XBL
Posts: 450
Joined: Sun Aug 31, 2003 6:10 pm
Location: Castricum, the Netherlands
Contact:

Hoe is het nu in NL Cantr?

Postby XBL » Sat Dec 23, 2006 9:32 am

Ergens in 2003 speelde ik enorm veel Cantr (time flies) (m'n ID was ergens in de 7000, de jaartallen hadden nog niet eens een millennium bereikt). Door wat gedoe met een paar characters (van Leeuwen o.a.) lukt het me niet echt meer nog plezier te hebben in het spel (van belangrijk naar 0 gegaan).

Laatste jaren natuurlijk wel een paar keer geprobeerd te spelen, maar elke keer lukt het me toch niet. Voornamelijk ook door al die nieuwerwetse dingen (het duurt een eeuwigheid voordat je spullen hebt die je kan gebruiken).

Dus eigenlijk vroeg ik me af, met een paar dagen vakantie voor de boeg (misschien weer 'inwerken'?), hoe het in het Nederlandse gebied is. Ik vermaakte me er altijd enorm, maar als het nu enorm inactief is, is er natuurlijk geen ruk aan.

Jochem
Pieter de Groote
Posts: 132
Joined: Mon Dec 13, 2004 11:12 am
Location: near the door

Postby Pieter de Groote » Sat Dec 23, 2006 10:12 am

Verwacht niets. Activiteit in NL-gebied is er erg weinig.
Veel spookstadjes en de meeste anderen met vooral slapers.
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Sat Dec 23, 2006 8:36 pm

Ik ben sinds kort weer met meer Nederlandse karakters aan het spelen en nogal positief verrast. Het is niet super actief of zo, maar beslist beter dan ik had verwacht. Kleine dorpjes in plaats van flinke steden, maar dat is een trend over het hele spel. En wel verschillende 'culturen' in de verschillende plaatsjes waar ik ben terechtgekomen. Dus ik ben beslist wat positiever :) ... En een paar meer echt actieve spelers en het is een echt leuk gebied ...
XBL
Posts: 450
Joined: Sun Aug 31, 2003 6:10 pm
Location: Castricum, the Netherlands
Contact:

Postby XBL » Sun Dec 24, 2006 2:08 am

Jos, dat zeg je zeker ook alleen maar om meer spelers in NL gebied te krijgen ;)?

Maar ik zal het nog maar een keertje proberen, als ik morgen nog steeds denk echt zin te hebben.

Jochem
User avatar
T-shirt
Posts: 493
Joined: Wed Mar 30, 2005 6:25 pm
Location: NL

Postby T-shirt » Sun Dec 24, 2006 8:10 am

Er zijn te weinig spelers in het NL-gebied en het kost in Cantr véél te veel tijd om een basis voor je karakter op te bouwen.
Reistijden voor het verkrijgen van essentiële grondstoffen zijn belachelijk lang. Het duurt weken, zo niet maanden, voor je de grondstoffen bijeen hebt om een beetje ijzer te maken voor gereedschappen.
Knappe roleplayers die het toch volhouden. De nederzettingen in NL-gebied hebben amper contact met elkaar en ik zou niet weten hoe dit verbeterd kan worden. Sommige karakters zijn fanatiek de wegen aan het verbeteren, maar ik denk dat dit geen enkele invloed zal hebben op het contact tussen nederzettingen. De wegen die al lang tot snelwegen zijn verbeterd, hebben verhoging van de reisfrequenties tot gevolg gehad.
Time flies like an arrow, fruit flies like a banana. - G. Marx
wietse
Posts: 148
Joined: Mon Mar 22, 2004 8:44 pm
Location: Netherlands, Rotterdam

Postby wietse » Sun Dec 24, 2006 11:49 am

het kost(te) helemaal niet veel tijd om aanijzer te komen.
Je ging gewoon naar de blaffende kater en ging daar een weekje werken, dan had je genoeg ijzer voor een schild....

ik ga over een paar maanden nog wel eens kijken of er wat van over is.
User avatar
T-shirt
Posts: 493
Joined: Wed Mar 30, 2005 6:25 pm
Location: NL

Postby T-shirt » Sun Dec 24, 2006 1:31 pm

Als je in Llanoi spawnt ga je niet 'eventjes' naar De Kater.
Time flies like an arrow, fruit flies like a banana. - G. Marx
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Sun Dec 24, 2006 4:14 pm

XBL, ik was oprecht met mijn opmerkingen. Misschien gewoon geluk met mijn spawn locaties.

Llanoi is altijd een irritante plaats geweest om te spawnen :).

En er wordt aardig wat gevaren in het NL gebied, toch? Ik heb nu al twee karakters die hetzelfde karakter van een andere speler zijn tegengekomen, in vrij korte tijd, op redelijke afstand.

Als we er allemaal ons bij neerleggen dat het allemaal toch niks wordt, dan is het een zelfvervullende voorspelling. Als we gewoon enthousiast gaan spelen, kun je van alles bereiken.
User avatar
T-shirt
Posts: 493
Joined: Wed Mar 30, 2005 6:25 pm
Location: NL

Postby T-shirt » Sun Dec 24, 2006 4:18 pm

Mee eens. Ik denk alleen dat jij en ik de enige twee zijn die dat doen.
Time flies like an arrow, fruit flies like a banana. - G. Marx
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Sun Dec 24, 2006 4:42 pm

Met het risico dat ik verraad welke mijn karakters zijn, wat ik liever niet doe, maar ik ben met spawnen terechtgekomen in een communistische commune, een interessant racistisch dorpje, verkiezingen met een fake dorpsleider, en een oude, slapende handelsstad. Interessante afwisseling, toch? En als we nu een beetje zo in-karakter spelen dat het niet overal hetzelfde wordt, blijft het een leuk gebied om te spelen. En inderdaad, veel verkeer tussen plaatsen helpt veel voor een dynamisch spel.
XBL
Posts: 450
Joined: Sun Aug 31, 2003 6:10 pm
Location: Castricum, the Netherlands
Contact:

Postby XBL » Mon Dec 25, 2006 9:02 am

Ik heb me gisteren ook aangemeld en ben wel op een aardige plek beland. Vond het wel verrassend om te zien dat er gemotoriseerde voertuigen zijn. En ook wel interessant dat er aardig wordt ge-roleplay-et (hoe moet dat met die nieuwe spelling?).

Misschien dat ik binnenkort nog een character bij maak. Hoewel ik me liever vol op 1 character richt, wil dat niet echt lukken als je hoogstens een paar zinnen per dag zegt ;).

Ik ben het overigens eens dat je je er niet bij neer moet leggen dat het maar suf is. Als speler kan je toch aardig wat beteken in het Nederlandse gebied (meerdere karakters die verspreid wat doen), wat zeker betekend dat het (hopelijk) weer wat drukker gaat worden. Ik heb namelijk andere tijden gekend.

Jochem
Avathar
Posts: 71
Joined: Fri Feb 25, 2005 7:04 pm

Postby Avathar » Mon Jan 08, 2007 10:42 am

Ik heb nu maar 2 actieve characters in het nederlandse gebied. en nog 1 actieve engelstalig character. Misschien begin ik over een aantal weken met een nieuw nederlandstalig character. Maar dan wil ik eerst wat tijd besteden aan het verzinnen van een leuk te roleplayen character. Al met al vind ik het een stuk leuker om in het nederlandstalige gebied te spelen dan in het engelstalige...de reden daarvan weet ik niet.
Schaduwen zijn er om in te wandelen
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Mon Jan 08, 2007 2:21 pm

Ja, ik vind het Nederlandse gebied ook wel zo z'n charme hebben. Er is iets van de Nederlandse handelsgeest zichtbaar, misschien is dat het? :-)
Avathar
Posts: 71
Joined: Fri Feb 25, 2005 7:04 pm

Postby Avathar » Fri Jan 12, 2007 6:57 am

Hmmm....Nederlandse handelsgeest

Hmmm....VOC


Waar blijft die gedwongen aanmonstering op schepen en slavenhandel :roll:
Schaduwen zijn er om in te wandelen
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Sat Jan 13, 2007 12:47 am

Goed punt :-)

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest