Hoe is het nu in NL Cantr?

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

killerog
Posts: 31
Joined: Mon Mar 14, 2005 3:02 pm
Location: The Netherlands

Postby killerog » Sun Jan 21, 2007 3:48 pm

Er zijn anders nog zat woorden in de verschillende talen die niet allemaal vertaald zijn en zelfs de frontpage is nog deels engels als je een andere taal kiest. Dus of je er zonder enige engelse kennis in komt betwijfel ik.

Maar deze spawning optie is duidelijk persoonlijke voorkeur. Misschien is dit iets dat de gebruiker moet kunnen aanpassen in zijn profiel als hij het echt niet wil?
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Sun Jan 21, 2007 7:21 pm

Volgens mij is dat al redelijk geaccepteerde praktijk. Ik wil het niet een regel maken, omdat we dan inderdaad stellen dat iemand die geen Engels kan, niet kan spelen. En bijvoorbeeld in het Pools is de site in hoge mate vertaald. In het Nederlands loopt het nog wat achter ...

Ik vind het een beter voorstel, wat elders al is gesuggereerd, om een aantal standaard dingen te maken die je gewoon met een knop kunt toevoegen en dan in de taal van de lezer verschijnt.
Avathar
Posts: 71
Joined: Fri Feb 25, 2005 7:04 pm

Postby Avathar » Sun Jan 21, 2007 8:52 pm

Daar ben ik het niet mee eens. Als er standaard dingen komen. Misschien is het wel heel handig dat het dan in de eigen taal van andere personen komt maar het zal het RP kunnen beperken.

Door de mogelijkheid alleen nog maar gebruik te maken van voorgeprogammeerde zinnen terwijl je zelf zoveel creatiefs kan doen. Ik weet dat het er dan naast zal komen en dat je altijd nog dingen tussen sterretjes kan zeggen maar als er teveel voorgeprogrammeerde zinnen/handelingen komen dan zal dit niet werken denk ik.

Ik had ook beter het woord 'regel' niet kunnen gebruiken besefte ik later. Een advies is een beter woord, wat dus niet bindend is en dus stel je het ook niet verplicht om engels te kunnen om dit spel te spelen.

Maar als het al geaccepteerd is om engels te gebruiken om dingen te zeggen tussen sterretjes dan hoeft er ook geen advies uitgebracht te woorden. Al is het misschien wel handig als het ergens staat zodat nieuwe spelers van Cantr er ook kennis van kunnen nemen.
Schaduwen zijn er om in te wandelen
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Sun Jan 21, 2007 10:31 pm

Avathar wrote:Maar als het al geaccepteerd is om engels te gebruiken om dingen te zeggen tussen sterretjes dan hoeft er ook geen advies uitgebracht te woorden. Al is het misschien wel handig als het ergens staat zodat nieuwe spelers van Cantr er ook kennis van kunnen nemen.


Dat is misschien nog wel het belangrijkste punt ... sommige van dit soort regels bestaan wel zo ongeveer, maar zijn nooit duidelijk opgeschreven. Dat geeft verwarring bij spelers en ook binnen de PD. Maar eens wat aan doen ...
Avathar
Posts: 71
Joined: Fri Feb 25, 2005 7:04 pm

Postby Avathar » Mon Jan 22, 2007 11:26 am

Dat klinkt als een goed plan...als dit soort 'algemeenheden' ergens duidelijk beschreven staan dan is het veel duidelijker voor nieuwe mensen of misschien was het toch niet zo algemeen als aangenomen werd.

Ik weet niet of er meer van dit soort dingen te bedenken zijn zoals in het engels praten als je verteld wat voor een handelingen je characters doen...
Schaduwen zijn er om in te wandelen
Avathar
Posts: 71
Joined: Fri Feb 25, 2005 7:04 pm

Postby Avathar » Thu Jan 25, 2007 9:06 pm

Maar gaat het ook gebeuren?
Schaduwen zijn er om in te wandelen
Avathar
Posts: 71
Joined: Fri Feb 25, 2005 7:04 pm

Postby Avathar » Wed Mar 14, 2007 12:30 pm

Ik heb het geprobeerd....alleen mensen werken niet echt mee...
Schaduwen zijn er om in te wandelen
Proeme
Posts: 80
Joined: Tue Apr 17, 2007 10:44 pm

Postby Proeme » Fri Dec 12, 2008 6:44 am

komt het Nederlandstalige Cantr nog weer tot bloei? Ik begin een schurfthekel te krijgen aan die Spanjaarden die maar doodleuk al mn karakter vermoorden omdat ze dat nou eenmaal leuk vinden...
Nezi
Posts: 39
Joined: Thu Feb 07, 2008 1:43 pm

Postby Nezi » Sat Dec 13, 2008 5:58 pm

ik heb al heel lang geen last meer van spanjaarden...

trouwens denk ik dat er ook wel spanjaarden zijn die het zal zijn dat er steeds karakters door nederlands vermoord worden..
User avatar
*Wiro
Posts: 5855
Joined: Mon Sep 29, 2008 1:24 pm

Postby *Wiro » Sat Dec 13, 2008 6:00 pm

Als je niet wilt dat die Spanjaarden ons Nederlanders zo makkelijk kunnen vermoorden, zorg dan dat er meer nederlandse characters/spelers komen. :)
durkdurkdurk
Posts: 104
Joined: Wed Aug 27, 2008 3:38 pm

Postby durkdurkdurk » Wed Dec 17, 2008 3:06 pm

of je dood alle spanjaarden, zodat ze zich niet meer kunnen uitbreiden.. *grinnikt*
:twisted:
User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Postby Tiamo » Wed Dec 17, 2008 4:03 pm

Als je dat probeert zou het resultaat wel eens andersom kunnen zijn. Er zijn bijna 3x zo veel Spaanstalige karakters als Nederlandstalige. :(
I think ...
durkdurkdurk
Posts: 104
Joined: Wed Aug 27, 2008 3:38 pm

Postby durkdurkdurk » Wed Dec 17, 2008 9:49 pm

bij sommigen chars die erge dingen meemaken zal de haat wel groot zijn
User avatar
Henk
Posts: 99
Joined: Tue Dec 30, 2008 7:02 pm

Postby Henk » Tue Jan 06, 2009 8:38 pm

Doel je ergens specifiek op, durk?
Welke sadist kwam er op het idee om een "s" in het woord slissen te zetten?


Als je probeert te falen, en je slaagt, faal je dan?

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest