Flikadorov

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

wietse
Posts: 148
Joined: Mon Mar 22, 2004 8:44 pm
Location: Netherlands, Rotterdam

Postby wietse » Sat Sep 03, 2005 7:01 am

nee, kees is niet verdwaald , die is dood!

marieke is verdwaald.... en die heeft zijn lied meegenomen.
Arseface
Posts: 37
Joined: Fri Jan 21, 2005 1:37 pm

Postby Arseface » Sat Sep 03, 2005 9:30 am

Wah, Kees dood? Hoe komt dat nou weer?
Door de gevaarlijke dieren? Door ouderdom? Door hongersnood?
En zat Marieke bij hem op de boot?
Speel jij Marieke ook?
1230-4: You kill an ant using a steel battle axe.
wietse
Posts: 148
Joined: Mon Mar 22, 2004 8:44 pm
Location: Netherlands, Rotterdam

Postby wietse » Sat Sep 03, 2005 9:24 pm

Ik kan me herinneren dat ik zijn lijk ooit heb gezien, maar misschien vergis ik me. Hoe hij precies dood is gegaan weet ik niet... ik denk door slaapziekte, maar wie weet...
Het is niet zijn boot en trouwens ook niet de mijne en nee hij zat er ook niet op.
En ja Marieke speel ik ook, maar dat maakt toch niet uit want ze komt toch nooit weer terug, of misschien over 20 jaar ofzo op zijn vroegst....
en dan zijn jullie toch allemaal al weer dood waarschijnlijk.




Wah, Kees dood? Hoe komt dat nou weer?
Door de gevaarlijke dieren? Door ouderdom? Door hongersnood?
En zat Marieke bij hem op de boot?
Speel jij Marieke ook?
Peter
Posts: 342
Joined: Sat Dec 11, 2004 8:19 am

Postby Peter » Tue Sep 06, 2005 9:47 am

Alleen Flikadorov wordt rijk van Sil. Maar ja, dat mag je niet ic gebruiken :) Jammer genoeg zijn er zo weinig newspawns in Flikadorov. Ze hebben daar alles, steen, voedsel, helend voedsel, 2 van de 3 ijzer grondstoffen, hout om de hoek. Alleen geen eenvoudige toegang tot leer. Technisch is Flikadorov aardig op weg, alleen weinig mensen.
Not that good.
User avatar
Doodle_Jack
Posts: 235
Joined: Mon Nov 29, 2004 1:34 pm
Location: Netherlands (Tilburg)

Postby Doodle_Jack » Tue Sep 06, 2005 1:18 pm

Flikadorov kent ook weinig structuur, geloof ik. Die centrale administratie klopt geen hol van en niemand heeft echt een doel voor ogen. We gaan gewoon verder zoals we bezig waren en we zien wel waar het schip strandt.

En ja, Flikadorov kan wel wat newspawns gebruiken. :wink:
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Tue Sep 06, 2005 1:37 pm

Vroeger tijdens regime van eeste leider Meneer Hofland was Flikadorov aardig geregelt. Iedereen kreeg een taak binnen de gemeenschap, er waren verschillden projecten met elk een eigen tijdlijn. Beleid dus. Zouden we weer eens moeten proberen :twisted: Alleen als ik dat zeg wordt ik in Flikadorov neergeschoten!
User avatar
Doodle_Jack
Posts: 235
Joined: Mon Nov 29, 2004 1:34 pm
Location: Netherlands (Tilburg)

Postby Doodle_Jack » Tue Sep 06, 2005 1:58 pm

Ja, je zou mijn karakter in Flikadorov daarmee ontzettend ongelukkig maken.... :)

Ik zie daar wel het nut van in, maar mijn karakter absoluut niet. :D
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Tue Sep 06, 2005 2:47 pm

5 van mijn chars zien dat, de rest is dom en volgt de rest :D
wietse
Posts: 148
Joined: Mon Mar 22, 2004 8:44 pm
Location: Netherlands, Rotterdam

Postby wietse » Tue Sep 06, 2005 9:28 pm

Gebrek aan visie in Flikadorov ligt denk ik niet zozeer aan de bestuurstructuur dan wel aan gebrek aan Visie en communicatie van de characters (spelers).

Ik heb het idee dat er weinig voorstellen worden gedaan om dingen te bereiken of echt goed samen te werken.
(en hiermee bedoel ik geen voorstellen, zoals 'jullie moeten allemaal doen wat ik zeg'), maar meer gewoon communicatie enzo.

Maar verder is alles behoorlijk stabiel en sukkelt het lekker door. Het ontwikkeld zich in elk geval sneller dan Sil, terwijl dat 3 x zo veel inwoners heeft .....
Peter
Posts: 342
Joined: Sat Dec 11, 2004 8:19 am

Postby Peter » Wed Sep 07, 2005 7:46 pm

Vanaf dat ik daar een karakter heb, roep ik dat Flikadorov zo slecht nog niet is. Even voor alle duidelijkheid, democratie is leuk, maar complete communisme is nog altijd beter. *lacht* Maar ja, wij nederlands sprekende... hunkeren naar macht.

Nee in Flik gaat alles rustig verder, geen haast, maar wel verder.

Flikadorov zou alleen moeten beginnen met uitbreiden. Maar ja, ik mag geen ideeen aan de hand doen OOC dus men mag dit niet gebruiken. Mijn char is al jaren voor uitbreiding.

En overigens... Flikadorov kent echt wel een leider. Alleen een hele losse leider, iemand die hard HAAR best doet om geen leider te zijn. *lacht*
Not that good.
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Wed Sep 07, 2005 8:47 pm

Hmm, Flikadorov werkt omdat ze teminste, hoe sloom het ook gaat voor een gemeenschap werken. Sil werkt niet op deze manier, niemand staat voor een beleid of een doel. Gewoon verder leven als het nu gaat lijkt de standaard. Als dit zo door gaat zou Sil wel eens te prooi kunnen vallen aan Flikadorov of aan andere goedgeorganiseerde steden :lol:
User avatar
Doodle_Jack
Posts: 235
Joined: Mon Nov 29, 2004 1:34 pm
Location: Netherlands (Tilburg)

Postby Doodle_Jack » Wed Sep 07, 2005 9:15 pm

Mwoah, het aantal karakters in Flik dat wakker is is te laag om serieus een bedreiging voor de omgeving te vormen.

Nee, er zal echt een revolutionair iets moeten gebeuren, wilt er iets opzienbarends gebeuren.

Overigens, wat mij opvalt is dat Nederlands sprekenden niet zozeer machtsgeil zijn als wel handelsgeil. Het aantal (grensoverschrijdende) handelsorganisaties in het Nederlandse gebied is volgens mij best hoog vergeleken met het aantal "inwoners". Ach ja, zijn wij Nederlanders al niet van oudsher handelaren (bijv. VOC)???
Peter
Posts: 342
Joined: Sat Dec 11, 2004 8:19 am

Postby Peter » Wed Sep 07, 2005 11:32 pm

Is het je nooit opgevallen dat je in Flik redelijk snel antwoord krijgt op een ic gestelde vraag of opmerking? Er zijn wel degelijk wakkere mensen in Flik. Alleen de woordenwisseling is minimaal, wat onze vriend eerder al zei: "er moet meer gecommuniceerd worden". Dat is zeker wel waar. VOC handelsgeest of gewoon onderdrukking? "Gouden eeuw" is niet echt positief hoor... machtsgeil zijn wij hollanders, slavenhandel is/was onze business.

Zeg, zou dat lucratief zijn in Cantr?
Not that good.
XBL
Posts: 450
Joined: Sun Aug 31, 2003 6:10 pm
Location: Castricum, the Netherlands
Contact:

Postby XBL » Thu Sep 08, 2005 5:32 am

Slavenhandel? Zeker mogelijk, zolang je maar sterker bent dan zo'n slaaf (paar mensen met goeie wapens en schilden). Lucratieve handel, als mensen goede konden roleplay'en.

Want daar lijkt het probleem te zitten: mensen willen wel spelen alsof ze in het wereldje van Cantr zitten, maar ze spelen zo ongelovelijk saai (heb ik het met name over Sil). Er is geen communicatie anders dan over handel. Geen gedoe met regeringsvormen, geen mensen met mening. Iedereen vind het wel goed zoals het gaat en dat kan niet, want ik weet zeker dat er iemand tussen moet zitten die totale macht wilt, terwijl iemand anders totaal communisme wilt.

Mensen moeten meer een karakter geven aan hun character een mening en ga discussieren over dingen. Of andere dingen doen dan alleen maar werken. Want IRL werk je ook niet enkel maar houd je je ook bezig met andere dingen (waaronder Cantr).

Het spel van de Nederlanders valt me dus tegen. Dus als iedereen die hier zit op het forum, z'n characters gaat uitdiepen, gaan er hopelijk wat meer mensen in mee en worden er ook mooie plannen gesmeed voor de toekomst. Mogelijk zijn die plannen enkel voor een bedrijf zelf, maar die plannen kunnen ook voor de gemeenschap in z'n geheel zijn.

Ik weet niet hoe het in Flikadorov is geregeld, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen heftige discussies zijn. Je gaat me namelijk niet vertellen dat iedereen het idee van communisme wel goed vond, want dat kan niet. Je krijgt nooit mensen op een lijn over dergelijke onderwerpen, tenzij je ze helemaal zou indoctrineren.

Om nog even terug te komen op dat slavenhandel: Er heerst IRL iets tegen slavenhandel. Dat komt omdat ons verteld is dat het slecht is en wij hebben ook in de geschiedenisboekjes gelezen dat het slecht is. Maar vroeger, toen er dus nog slavenhandel bestond, waren er vele mensen die er geen problemen mee handen cq niets tegen deden. Omdat slavenhandel in het NL gebied volgens de documentatie nog nooit heeft plaats gevonden, kan je er moeilijk een mening over hebben. Pas als het begint zullen er een aantal 'slimmere' zijn die zien dat het niet echt gezond is (hoewel dat niet perse hoeft te zijn, als ze genoeg te eten krijgen en niet worden geslagen enzo), maar er zal een grote groep zijn die er geen problemen mee heeft.

Jammer genoeg is het roleplay'en van velen niet zo goed, dus zullen er een groot aantal mensen al een mening over hebben, met als gevolg dat slavenhandel nooit een feit zal worden. Erg jammer, want het lijkt me heel gaaf ;).

Jochem
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Thu Sep 08, 2005 5:45 am

Ik ben voor een dictatoriaal bewind onder leiding van een bedrijf. Coörporatieve staat :D

Iedereen werkt voor hetzelfde bedrijf en het bedrijf onderhoud zijn werknemers, werkt aan de vooruitgang van de stad. Zo ontstaat er een groep mensen die voor voedsel zorgen, er ontstaat een groot leger, met constante aanvoer van ijzer en staal. De focus bij dit systeem ligt op vooruitgang van het bedrijf/dorp en de bijborende verbeteringen voor de bewoners. 8)

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest