(Forum gaan Nederlands) Forum Goes Dutch

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Sat Feb 07, 2004 10:00 am

Ik heb ooit geprobeert te praten tegen die russen op dit forum. Ik weet niet mss hun cultuur, maar ze zeggen niets. IJzeren gordijn voor hun forum?? :P
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Sat Feb 07, 2004 10:01 am

En nog een voor spook:

I like you - Je bent gek :shock: :D
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Sat Feb 07, 2004 10:03 am

Spook, you should have a look at www.unilang3.org, which has a forum where many people would be very happy to help you learn Dutch. Or any other language, for that matter ...
User avatar
anomaly
Posts: 87
Joined: Sun Dec 21, 2003 5:18 pm
Location: Some where inside the matrix

Postby anomaly » Mon Feb 09, 2004 6:53 pm

y speak dutch if u can talk english... english is way kewler.. also alot more funny shortcuts 4 the words hahaha.
Yow Spook, respect 4 that u wanna speak dutch. Many pple find it a stupid language or just 2 hard 2 learn.
It's him.... The Anomaly...Do we proceed?..Yes.... He is still......only human.
XBL
Posts: 450
Joined: Sun Aug 31, 2003 6:10 pm
Location: Castricum, the Netherlands
Contact:

Postby XBL » Sat Mar 06, 2004 9:19 pm

Ik ken iemand uit Singapore die Nederlands heeft geleert. Spreek welles met hem in het nederlands... (i know sum1 from singapore who learned dutch... i talk sometimes with him, in dutch).

Jochem
User avatar
The Hunter
Posts: 1470
Joined: Sat Aug 16, 2003 12:59 pm
Location: In my cave, making bombs.
Contact:

Postby The Hunter » Sun Mar 07, 2004 2:24 pm

To make it easier (for me) I'll just post in english.

What the hell are you guy's talking about? What makes dutch "not so great".
I'm not a purist or something, but there's really nothing wrong with dutch. I think that what makes some ppl think english is cooler is the fact that they don't understand what they're saying.
Many commercials here use english. Sometimes makes me want to throw my TV thru the window, that bad.

Dutch is as good a language as any other. Not better, not worse. And after having to speak another language fro some length of time, I'm always happy to speak dutch again. Maybe has something to do with growing up in Germany? I still don't have a char in the german area, I just don't feel like typing German. Dunno why.

Anyway, being able to communicate in more than 1 language (preferably more) has great advantages!

1 more thing: Russian spoken by a women is fantastic!!!! Very erotic. (Even when she talks about the prices in the local supermerket). :shock:
Last edited by The Hunter on Sun Mar 07, 2004 2:28 pm, edited 1 time in total.
Life is fun. Play naked with Psycho-Pixie.

"Our enemies are resourceful and innovative".
"and so are we..."
They never stop thinking about new ways to harm our country and people"
"and neither do we"
~G.W Bush
User avatar
.::. MysticGötén .::.
Posts: 433
Joined: Fri Dec 19, 2003 12:50 pm
Location: yet unkown
Contact:

Postby .::. MysticGötén .::. » Sun Mar 07, 2004 2:26 pm

Veel mensen nemen niet de moeite om nederlands te leren.

Dat kan ik ze echt niet kwalijk nemen,

A) De taal wordt niet zoveel wereldwijd gesproken als engels ofzo :(
B) Nederlands is een moeilijke taal. :twisted:
C) Sommige mensen weten niet eens dat nederland een land is... :shock:
D) mensen denken dat nederlands niet "dutch" maar "Netherlands" is. En leren zo een onbestaande taal. :lol:
.::. MŷštíçGötéñ .::.

...You have never driven a car untill you drive a Honda....

The future is dark
The past is gray
Why even bother
... it all fades away
User avatar
.::. MysticGötén .::.
Posts: 433
Joined: Fri Dec 19, 2003 12:50 pm
Location: yet unkown
Contact:

Postby .::. MysticGötén .::. » Sun Mar 07, 2004 2:31 pm

The Hunter wrote:To make it easier (for me) I'll just post in english.
.....

Many commercials here use english. Sometimes makes me want to throw my TV thru the window, that bad.

Dan mot je ook in het nederlands poste en nie in t engels... dan laat je die engelse gaste het gewoon vertalen..

ahhh nog meer engels op nederlandse forums!! Nou gooi ik mn monitor door het raam... wordt wel moeilijk met dubbelglas :twisted: maar gewoon een paar keer smijten!
.::. MŷštíçGötéñ .::.



...You have never driven a car untill you drive a Honda....



The future is dark

The past is gray

Why even bother

... it all fades away
User avatar
The Hunter
Posts: 1470
Joined: Sat Aug 16, 2003 12:59 pm
Location: In my cave, making bombs.
Contact:

Postby The Hunter » Sun Mar 07, 2004 2:42 pm

Nederland moeilijk? Nee hoor, lijkt veel op engels, in bijna alle opzichten. Vergeet niet dat elke andere taal moeilijk is voor iemand die het niet als eerste of tweede taal spreekt.

Boeit het dat ze niet weten dan Nederland een land is?
Als je niet weet dat "Dutch" nederlands is, denk ik dat ze het toch al niet leren.
99% van de talen wordt niet wereldwijd gesproken. Nou en?

En waarom alleen in het engels? Laat ik het zo zeggen, een post van 1 zinnetje in zowel NL als engels is wel te doen ja. Had echter geen zin om die hele post ook nog in het engels te doen. En voordat je je monitor uit het raam gooit, ik kan 'm wel gebruiken! :D

Hoe dan ook.... Een nederlander die NL een domme taal vindt neemt niet eens de meoite om zijn eigen taal te leren. Kijk eens naar de Belgen, die zijn trots op het feit dat ze NL spreken. (Vlaams). Het taalnivo van hun licht dan ook vele malen hoger als bij ons.
Geef nu toe, als je sommige mensen Nederlands hoort spreken zou je jezelf het liefst het raam uitsmijten. Nu heb ik het niet eens over buitenlanders. Leer toch eerst je eigen taal voordat je het gaat afzeiken om vervolgens in krom engels je zegje te doen en jezelf helemaal belachelijk te maken. Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen taalpurist. :shock:
Life is fun. Play naked with Psycho-Pixie.



"Our enemies are resourceful and innovative".

"and so are we..."

They never stop thinking about new ways to harm our country and people"

"and neither do we"

~G.W Bush
User avatar
.::. MysticGötén .::.
Posts: 433
Joined: Fri Dec 19, 2003 12:50 pm
Location: yet unkown
Contact:

Postby .::. MysticGötén .::. » Sun Mar 07, 2004 3:05 pm

belgen een hoog taalniveau?? nou niet met de ned taal.
als ik een belg hoor praten heb ik meestal iets van :?:
en ze gebruike ook veel wazige woorden.
een rotonde heet "draaipunt"
en zo nog 1000 voorbeelden

maar je hebt wel gelijk dat wij nederlanders misschien wel teveel engels praten of engelse woorden gebruiken. Ik zit er niet echt mee. En je kunt het ook niet echt stoppen. maar over een tijdje zal de ned taal wel verdwijnen lijkt het soms. en vooral op tv. maar alles beter dan de duitsers doen... een film na-synchroniseren :evil: nou dan ver***** je ook de hele film
.::. MŷštíçGötéñ .::.



...You have never driven a car untill you drive a Honda....



The future is dark

The past is gray

Why even bother

... it all fades away
Dipsy
Posts: 21
Joined: Wed Feb 18, 2004 12:11 pm
Location: earth

Postby Dipsy » Sun Mar 07, 2004 4:03 pm

Wat maakt het uit. Als mensen slecht nederlands praten betekent niet dat dat aan hun ligt. En waarom zou iedereen andere talen moeten beheersen. Als ze dat niet nodig hebben of willen laat je ze toch.

De belgen praten zo "wazig" nederlands omdat het een mix is van frans en nederlands (soms ook een beetje duits). Het feit dat belgish soms van het nederlands afwijkt is omdat de belgische taal zich anders ontwikkelt (heeft) en eigelijk in minder opzichten met de nederlandse cultuur te vergelijken is als je zou denken.
Gelukkig zijn ze anders en doen ze anders dan ons. het is toch mooi om verschillende taal en taal varianten te hebben? Vergelijk het Limburgs met het Fries maar eens. Dat is pas appart :lol: en mooi.

Engels is gewoon een universele taal. Reclame makers doen soms reclames in het engels zodat ze de reclame niet meer hoeven aan te passen als ze het in verschillende landen laten zien. (bijna)Iedereen kent engels immers. Wij nederlanders gebruiken veel engelse woorden door onze handel met amerikanen en door de tv programma's. Als je goed kijkt zul je zien dat er haast geen nederlandse films op tv zijn. Kinderen pikken dan het engels op en gaan deze met het nederlands mengen.
User avatar
The Hunter
Posts: 1470
Joined: Sat Aug 16, 2003 12:59 pm
Location: In my cave, making bombs.
Contact:

Postby The Hunter » Sun Mar 07, 2004 4:30 pm

Ik zeg niet dat je andere talen moet beheersen, alleen dat het zeer veel voordelen heeft.
Wel vindt ik dat als je engels praat omdat het "cool" is, je het wel enigzins moet beheersen. En iemand die krom nederlands lult komt niet echt slim over. Ik vindt het toch wel een vereiste dat je je moedertaal enigzins beheerst, boven het nivo van een 10 jarige.

Waarom spreken de Belgen zo "wazig"? Omdat ze een dialect spreken, Vlaams. Ze hebben de zelfde taalregels als Nederland, oftewel de regels volgens het "groene" boekje.

Kijk, veel Nederlanders kunnen bijv. Limburgs of Gronings toch ook niet verstaan? Zelfde situatie.

Keken jullie wel eens "10 voor taal" en het groot dictee der nederlandse taal? De Nederlanders worden met grote regelmaat onder de mat geveegd.

Oh, verder, kijk eens naar de woorden in het complete woordenboek der Nederlandse taal, daar staan veel woorden in waarvan je nooit gehoord hebt maar die de Belgen nog steeds gebruiken.

En van die reclames waarin het engels wordt ingesproken door een nederlander moet ik alleeen maar lachen. Let maar eens op, er zijn er een aantal van. Ook is er veel reclame specifiek gemaakt voor Nederland waarin Engels gebruikt word. Sorry hoor, daar word die pizza of dat knakworstje echt niet lekkerder, nog "cooler" van.
Life is fun. Play naked with Psycho-Pixie.



"Our enemies are resourceful and innovative".

"and so are we..."

They never stop thinking about new ways to harm our country and people"

"and neither do we"

~G.W Bush
Dipsy
Posts: 21
Joined: Wed Feb 18, 2004 12:11 pm
Location: earth

Postby Dipsy » Sun Mar 07, 2004 4:36 pm

Ik geef je gelijk hunter, daar niet van.
Maar als 16 miljoen zo zijn kunnen wij er niet veel tegen doen.

En ik kijk niet graag naar intelectuele programma's. Ik ben daar niet slim genoeg voor. Mijn specialiteiten liggen op andere gebieden.

Hey en hunter, ik vind je wel een beetje temerig :wink: (geintje)

Als mensen engels praten om""cool" te zijn, laat ze dan toch denken dat ze dat zijn. Zolang ze mij maar niet lastig vallen.
En het is inderdaad hilarisch als je nederlanders, engels hoort praten!
Zoals die reclame van de RaboBank. haha humor! Ik vind het grappig, niet echt vervelend hoor.
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Sun Mar 07, 2004 4:43 pm

He Orion, waar is je vertrouwde naam heen? Moeten we je nu opeens Hunter gaan noemen?? :(

De Belgen, het is triest maar waar. Ze beheersen onze taal beter dan wijzelf, kijk maar naar het programma 10 voor taal (niet te verwarren met mijn naam). De belgen scoren altijd beter dan de Nederlanders. :?

Andere talen leren is leuk, zolang je maar geen eindeloze domme gramatica hoeft te leren. Ik zelf leer nu al 5 jaar Engels, 4 jaar Frans, 3 jaar Duits en ik heb tussendoor 1 jaar Spaans gedaan. Als buitenlanders Nederlands willen leren dan is dat alleen maar leuk, misschien is dat een van de leukste dingen van Cantr, want als de verkenning van de non-engelse wereld doorgaat, krijgen we verschillende culturen die elkaar gaan ontmoeten :lol: .

En Russische vrouwen...waar vind ik die? :P
User avatar
The Hunter
Posts: 1470
Joined: Sat Aug 16, 2003 12:59 pm
Location: In my cave, making bombs.
Contact:

Postby The Hunter » Sun Mar 07, 2004 4:43 pm

als je niet van Intellectuele programmas houdt hoef je daar oook niet naar te kijken. Dat doeet toch bijna niemand. :lol:
En het heeft niets met intelligentie te maken, meer met waar je interesses liggen.

Maar wat die reclame betreft, die rabobank reclame is niet erg, darin wordt niet gesuggereerd dat het een engels spreker betreft, integendeel, ze leggen het daar juist dik bovenop.

Maar denk even aan die reclame waaring "bassie" als rodeo clown fungeerd, of die "american" pizza reclame. Om te janken.

Niet dat het wat boeit, ik koop die troep toch niet, ik doe mijn inkopen bij de Aldi. Veel lekkerder en goedkoper! 8)
Life is fun. Play naked with Psycho-Pixie.



"Our enemies are resourceful and innovative".

"and so are we..."

They never stop thinking about new ways to harm our country and people"

"and neither do we"

~G.W Bush

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest