Valsemunterij!!!

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

User avatar
anomaly
Posts: 87
Joined: Sun Dec 21, 2003 5:18 pm
Location: Some where inside the matrix

Postby anomaly » Mon Jan 26, 2004 5:54 pm

:lol: haha nederlanders en betrouwbaarheid gaan niet samen dus dat lijkt me geen goed idee 8) ik vertrouw mezelf nie, en laat staan een andere nederlander :lol: lolz maar hoe werkt dat systeem precies?
It's him.... The Anomaly...Do we proceed?..Yes.... He is still......only human.
XBL
Posts: 450
Joined: Sun Aug 31, 2003 6:10 pm
Location: Castricum, the Netherlands
Contact:

Postby XBL » Mon Jan 26, 2004 5:56 pm

2bad dat ik niemand in Quillanoi heb zitten :(. Een bank zou uitkomst kunnen bieden, ja... maar dan nog vraag ik me af _hoe_. Want als dat ook werkt met envelopen, kan je die vervalsen.

Jochem
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Tue Jan 27, 2004 12:01 pm

In Quillanoi worden geen notes of enveloppen gebruikt. De bank heeft een lijst van saldi en mensen kunnen goederen in hun account plaatsen, die onmiddelijk worden omgezet in Quii, de lokale munteenheid. De Quii bestaat dus alleen in de overzichten van de bank, niet elders.
User avatar
anomaly
Posts: 87
Joined: Sun Dec 21, 2003 5:18 pm
Location: Some where inside the matrix

Postby anomaly » Tue Jan 27, 2004 12:36 pm

ahh, en als je dan iets koopt bij iemand gaan die Quii van jou naar de man van wie je iets kocht, op de lijst van de bank. Intressant, alleen heb je dan wel heel erg veel vertrouwen nodig. Op zich wel een goed idee, alleen lijken mij munten of biljetten handiger omdat dat tenminste "tastbaar"is voor mn chars in cantr, alleen zijn daar geen machines of gereedschappen voor.

Als je dit systeem in Quallanoi, nu ter gehore brengt in de nederlandse dorpen, overtreedt je dan de CR?
Op zich wel een beter idee dan de Schuurpunten :D .
It's him.... The Anomaly...Do we proceed?..Yes.... He is still......only human.
Wouter_Broekhuizen
Posts: 134
Joined: Sun Oct 05, 2003 8:25 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Postby Wouter_Broekhuizen » Tue Jan 27, 2004 1:38 pm

Alsof ik in Sil nu nog iemand vertrouw! In Sil zou het dus voor geen meter werken. Als ze ergens wantrouwig zijn dan is het wel in Sil. En ik heb ook geen karakters om het te introduceren. Al mijn oude karakters zijn dood gegaan in SWN en ik neem aan dat ze niet zomaar ideeën aannemen van mensen die er nog maar 1 dag wonen. De paar oude karakters die ik over heb hebben niet de intentie om zich echt in te zetten voor Sil en al helemaal niet voor een bank. Of beroven misschien... Dat zie ik ze nog wel doen :D
XBL
Posts: 450
Joined: Sun Aug 31, 2003 6:10 pm
Location: Castricum, the Netherlands
Contact:

Postby XBL » Tue Jan 27, 2004 3:54 pm

Maar dan heeft die bankier dus een dagtaak aan alles wat-ie moet doen (de heletijd geld overzetten enz).

Jochem
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Tue Jan 27, 2004 4:58 pm

Het is inderdaad wat tricky met de capital rule ... helaas ... bovendien is het waar dat het teveel werk is voor de bankier - ik ben nu wat druk in RL en durf nauwelijks voor mijn bankier character in te loggen, omdat ik weet dat er dan allemaal transacties wachten ...
User avatar
anomaly
Posts: 87
Joined: Sun Dec 21, 2003 5:18 pm
Location: Some where inside the matrix

Postby anomaly » Tue Jan 27, 2004 6:05 pm

En als het idee dan een beetje veranderd? En alleen de basis houdt? Ik weet niet precies hoe die gasten in Quillanoi het precies doen, maar als je het je eigen "draai" geeft, mag t dan wel? Of is da ook een CR :shock: ?
Ookal is de kans dat het daadwerkelijk uitgevoerd wordt klein :? het blijft een goed idee :roll:
It's him.... The Anomaly...Do we proceed?..Yes.... He is still......only human.
Sico van der Meer
Posts: 151
Joined: Tue Jul 15, 2003 3:30 pm
Location: Delft, the Netherlands

Postby Sico van der Meer » Tue Jan 27, 2004 10:40 pm

Het banksysteem in Quillanoi is op zich ook betrouwbaar door de voorraad goederen die de bank in de kluis heeft. Je kunt Quii altijd inwisselen voor goederen tegen een vaste koers, net als andersom. Net zoals je vroeger bankbiljetten gegarandeerd tegen goud kon inwisselen. Het enige dat in Quillanoi ontbreekt, is een toezichthoudende instantie op het reilen en zeilen van de bank - en de bankier...

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest